MÜÜGITINGIMUSED

 

HELINET GRUPP OÜ (registrikood 12173504, aadress Sarapuu 82, Tabasalu, Harku vald 76901) edaspidi nimetatud Müüja, ja kauba tellija edaspidi nimetatud Ostja, sõlmivad lepingu alljärgnevas:

1. Üldsätted

1.1. Müüja müüb ja Ostja ostab kontaktläätsi, kontaktläätsede tarvikuid, prille, päikeseprille ja muid tervisetooteid edaspidi nimetatud Kaup, vastavalt Ostja poolt esitatud tellimustele.

1.2. Ostja esitab tellimuse LensExpress internetipoe tellimislehe vormistamisel vastavalt tellimisjuhendile.

1.3. Tellimusi on võimalik esitada külalisena või püsikliendina. Püsikliendiks registreerumisel loob Ostja kasutajakonto, kuhu sisestab nõutavad isikuandmed (ees- ja perekonnanimi, postiaadress, postiindeks, linn/asula, maakond, telefoni number, e-posti aadress).

1.4. Tellimuse esitamisel kontaktläätsedele Ostja kinnitab, et:

1.4.1. silmaarst või optometrist on talle kontaktläätsed määranud;

1.4.2. ta teab oma kontaktläätsede parameetreid ning oskab kontaktläätsi kasutada ja hooldada;

1.4.3. tal ei ole vastunäidustusi kontaktläätsede kandmiseks;

1.4.4. on teadlik ohtudest, mis võivad kaasneda kontaktläätsede kandmisega, samuti kontaktläätsede ebapiisava hoolduse või ebaõige käsitlemisega.

2. Kaup

2.1. Kauba hinnad on eurodes ning sisaldavad käibemaksu. Müüjal on õigus igal ajal muuta Kauba hindu. Kui Müüja on netipoes muutnud hindu pärast Ostja poolt tellimuse esitamist ja selle eest tasumist, siis kohustub Müüja tarnima Kauba tellimuse hetkel kehtinud hindadega. Ostjal ei ole õigust nõuda hinnavahe kompenseerimist.

2.2. Kuvatud tootepildid on illustratiivse tähendusega ning võivad erineda tegelikust tootest.

3. Tasumine

3.1. Ostja tasub Kauba ja Kauba postitamise eest ettemaksu Müüja pangakontole pangalingi kaudu, maksekaardiga või ülekandega tellimuse kinnituse alusel.

3.2. Pangaülekandega tasumisel tasub Ostja tellimuse kinnitusel näidatud pangakontole hiljemalt 3 (kolme) tööpäeva jooksul arvates tellimuse vormistamisest.

4. Kauba kohaletoimetamine

4.1. Müüja võtab tellimuse täitmiseks ja kindlustab laos oleva Kauba väljastamise Ostjale hiljemalt 2 (kahe) tööpäeva jooksul peale raha laekumist Müüja pangakontole. Kui Kaup puudub laost siis võtab Müüja Ostjaga ühendust ning pakub välja võimaliku uue tarneaja või Kauba asendamise vähemalt samaväärse hinna ja kvaliteediga Kaubaga või tagastab raha Ostjale.

4.2. Tellitava kauba korral edastab Müüja tellimuse tarnijale hiljemalt 2 (kahe) tööpäeva jooksul peale raha laekumist Müüja pangakontole. Tellitava Kauba tarneaeg on lisatud iga toote kirjeldusse. Tarneaeg lükkub edasi tellimuse esitamise ja ettemaksu laekumise vahele jäävate päevade võrra.

4.3. Kaup edastatakse Ostjale Eesti piires vastavalt Ostja valikule kas SmartPosti pakiautomaadi, Omniva pakiautomaadi, Eesti Posti pakiteenuse, Omniva kulleri või DPD Pickup võrgustiku vahendusel.

4.4. Postiteenused on tasuta kui Kauba maksumus ületab 35€. Kui Kauba maksumus jääb alla 35€, siis on saatekulu SmartPosti ja Omniva pakiautomaadi teenusel ning DPD Pickup võrgustikul 2.10€, Eesti Posti pakiteenusel 3.00€, SmartKulleri teenusel 4.00€ ja Omniva kulleri teenusel 4.00€.

4.5. Väljaspoole Eesti piire saadetakse Kaup Eesti Posti tähtmaksikirjana teenustasuga 5.00€.

4.6. Müüja jätab endale õiguse muuta saatekulusid vastavalt Eesti Posti, Omniva, SmartPosti või DPD Pickup hinnakirja muudatustele.

5. Müügigarantii

5.1. Tellitud Kaup vastab kvaliteedinõuetele ja Ostja poolt esitatud tellimusele. Müüja vastutab Kauba kvaliteedinõuetele mittevastavuse eest, mis ilmneb tootja poolt Kaubale kehtestatud kasutusaja jooksul (nt ühekuuliste kontaktläätsede puhul 1 kuu).

5.2. Ostjal on õigus Kaubal ilmnenud puuduste avastamise korral nõuda Kauba asendamist.

5.3. Müügigarantiiga on hõlmatud kõik Kaubal ilmnenud puudused, v.a. puudused, mis on tekkinud Ostja süül st kui Ostja on rikkunud Kauba kasutus- ja hooldustingimusi ja kui pretensioonile ei lisata kontaktläätsi ja kontaktläätsede originaalpakendit. Puuduseks ei loeta kontaktläätsede parameetritega seotud pretensioone kui läätsed on tellitud vastavuses silmaarsti või optometristi retseptile. Värviliste läätsede puhul ei loeta puuduseks värviga (intensiivsus, pupilliava suurus) seotud pretensioone.

6. Pretensiooni esitamise õigus

6.1. Võimalikud pretensioonid Kauba kvaliteedinõuetele mittevastavuse osas esitatakse Müüjale kahe (2) kuu jooksul arvates puuduse tekkimisest. Pretensiooni esitamise õigus kehtib kahe (2) aasta jooksul alates Kauba üleandmisest Ostjale. Sellest esimese kuue (6) kuu jooksul eeldatakse, et puudus oli olemas Kauba üleadmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on Müüja kohustus.

6.2. Pretensiooni palume edastada e-posti aadressile info@lensexpress.ee, kus on märgitud Ostja nimi, kontakttelefon, tellimuse number ja toote tingimustele mittevastavuse või puuduse täpne kirjeldus.

6.3. Pretensiooni lahendamiseks esitab Ostja Kauba originaalpakendi, probleemi kirjelduse ning lisab Ostja kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefon). Ostja võib pretensioonialuse Kauba saata tähituna Müüja aadressil Helinet Grupp OÜ, Sarapuu 82, Tabasalu, Harku vald, Harjumaa 76901.

6.4. Pretensioon vaadatakse läbi ja Ostjaga võetakse ühendust esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul alates pretensiooni kättesaamisest.

6.5. Müüja tellib pretensioonialuse Kauba ekspertiisi ning juhul kui selle käigus selgub, et tegemist on defektse Kaubaga siis on Ostjal õigus saada tasuta asendus. Defektse toote eest raha ei tagastata. Kui ekspertiisi käigus selgub, et tegemist ei olnud defektse Kaubaga vaid Kauba kasutamisel rikuti kasutus- ja hooldustingimusi, siis ei ole Müüjal kohustust Kaupa tasuta asendada ning Ostja kohustub tasuma ekspertiisi kulud.

6.6. Pretensiooni esitamisega seotud postikulu tasub Müüja kauba üleandmisest esimese 6 kuu jooksul, ülejäänud 1,5 aasta jooksul Ostja või süüdiolev pool.

7. Lepingust taganemine enne Müüja poolset tellimuse täitmist

7.1. Kui Ostja soovib tellimuse esitamise järgselt ja enne Müüja poolset tellimuse täitmist lepingust taganeda, siis teavitab ta sellest viivitamatult Müüjat. Kirjalik teade tuleb saata e-posti aadressile info@lensexpress.ee, kuhu tuleb märkida tellimuse esitamise kuupäev, tellimuse number ning lisada Ostja kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefon).

7.2. Kui taganemisavaldus jõuab Müüjani pärast Müüja poolset lepingu täitmist, siis toimub lepingust taganemine vastavalt Müügitingimuste punktile 7.

7.3. Lepingust taganemisel kannab Müüja Ostjale tagasi Kauba eest tasutud summa ja kättetoimetamise postikulu hiljemalt 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul arvates taganemisavalduse saamisest samale pangakontole, millelt makse laekus.

8. Tagastus- ja ümbervahetusõigus

8.1. Kui mingil põhjusel soovib Ostja Kauba tagastada või ümbervahetada, siis saab seda teha 14 päeva jooksul alates kättesaamisest. 14-päevane tagastusõigus kehtib avamata pakendiga standardsetele kontaktläätsedele, hooldusvahenditele, prillidele, päikeseprillidele, standardsetele ujumisprillidele ja prillitarvikutele. 

8.2. Kauba tagastamiseks kohustub Ostja Müüjat kirjalikult teavitama e-posti aadressile info@lensexpress.ee. Kirjalikus teates peab olema märgitud tellimuse esitamise kuupäev, tellimuse number ning Ostja kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefon). Kirjalik teade võib olla vabas vormis. Soovi korral võib Ostja täita lepingust taganemise avalduse vormi.

8.3. Mittestandardsed kontaktläätsed on: värvilised kontaktläätsed, „+" tugevusega kontaktläätsed, efektiläätsed ning spetsiaalse disainiga kontaktläätsed (nagu toorilised ja multifokaalsed kontaktläätsed). Mittestandardsed ujumisprillid on "+" tugevusega klaasidega. Kuna mittestandardseid tooteid valmistatakse vastavalt tellimustele (seega on tegemist tootega, mis on valmistatud Ostja esitatud tingimuste kohaselt), siis ei saa neid tagastada ega ümber vahetada ning tellimust saab katkestada ainult 12 (kaheteistkümne) tunni jooksul arvates tellimuse esitamisest. Vastav kirjalik teade tuleb saata Müüja e-posti aadressile info@lensexpress.ee

8.4. Tagastatav Kaup peab olema avamata (avamata karp), originaalpakendis ning sobilik uuesti müümiseks, tagastatud 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul arvates taganemisavalduse saatmisest.

8.5. Juhul kui Ostja tellis Kauba Omniva või SmartPOST-i pakiautomaadiga või SmartKulleriga, siis saab Kauba tasuta tagastada sama tarnemeetodiga SMS-i teel saadud koodi alusel. Juhul kui Ostja tellis Kauba postkontorisse või Omniva kulleriga, siis saab Kauba tasuta tagastada Eesti Posti postkontori kaudu. Muudel juhtudel kannab kauba tagastamisega seotud kulud Ostja.

8.6. Kauba tagastamisel kohustub Müüja kandma Ostjale tagasi Kauba eest tasutud summa koos kättetoimetamise postikuluga hiljemalt 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul arvates taganemisteate saamisest Ostja poolt näidatud pangakontole.

8.7. Hügieenilistel kaalutlustel ei ole võimalik tagastada läätsekonteinereid, pintsette ja läätsepulki kui pakend on avatud.

9. Isikuandmete töötlemine

9.1. Ostja annab LensExpress internetipoes andmeid sisestades ning vastava kinnitusega õiguse koguda ja töödelda Ostja isikuandmeid (nimi, kontakttelefon, paki kättetoimetamise ja/või kodune aadress, e-postiaadress). Elektrooniliste isikuandmete kasutamine otsepostituseks toimub ainult siis, kui Ostja on selle jaoks andnud eraldi nõusoleku.

9.2. Ostjal on igal ajal õigus keelata oma isikuandmete kogumine ning kasutamine, välja arvatud juhul, kui see on vajalik lepingust tuleneva nõude sissenõudmiseks või Kauba kohaletoimetamiseks.

9.3. Isikuandmete kaitse on tagatud turvameetmetega. Isikuandmed, mis on vajalikud Kauba postitamiseks Ostjale edastatakse postitusteenust osutavatele ettevõttetele. Müüja kohustub mitte edastama registreeritud isikuandmeid kõrvalistele isikutele v.a seadusega ettenähtud juhtudel.

9.4. Panga ja Ostja vaheline side on kaitstud SSL-turvaprotokolliga, mis tagab selle, et vahetatavat informatsiooni ei saa kõrvalised isikud pealt kuulata ega muuta. Panga ja kaupmehe vahel liikuv informatsioon on varustatud digitaalsete allkirjadega.

10. Lõppsätted

10.1. Käesolevates müügitingimustes reguleerimata küsimustes juhinduvad Ostja ja Müüja Eesti Vabariigis kehtivast seadusandlusest ning pooltevahelisi suhteid reguleerivatest teistest aktidest.

10.2. Käesolevate tingimuste täitmisest tulenevaid eriarvamusi ja vaidlusi lahendavad pooled eelkõige läbirääkimiste teel. Kui vaidlusi ei õnnestu lahendada poolte läbirääkimistega, on nii Ostjal kui ka Müüjal õigus pöörduda oma õiguste kaitseks Tarbijakaitseameti tarbijavaidluste komisjoni (internetipõhise kaebuste lahendamise platvormi leiad siit) või Kohtusse.